Stránky

piatok 12. januára 2018

Aký bol rok 2017?

Musím priznať, že rok 2017 bol najťažší v mojom živote. Narodenie prvého dietka bol veľký prelom a úplne otočenie života, ale až s druhým materstvo nabralo tie správne grády. Ale pekne poporiadku...

Január - Február

Konečne zima, kde je poriadne snehu. Ja tehotniem a priberám, ale cítim sa relatívne dobre. Dokonca sa odvážim postaviť na bežky a dať si pár neohrabaných kolečiek na skatoch, kým neusúdim, že je to blbý nápad. Žiadny odpočinok sa moc nekoná, pendlujem medzi prácou a domovom, s Honzom si predávame malého Tomáška. Je to fajn, až kým nás postupne všetkých neskolí chrípka. U Honzu sa ukáže, že prechodiť ju nebol najlepší nápad, pretože dostane zápal dýchacích ciest, ktorý ho na mesiac položí na lôžko. Prežívam prvé menšie materské dno, z ktorého sa spamätávam až na konci februára.

Na skatoch s bruchom
Január 5 km bežky, 23 km beh, váha 61 - 64 kg. 
Február 22 km bike, 13 km beh, váha 64 - 67 kg.

Marec - Apríl

Stále chodím do práce, užívame si posledné výlety a obdobie kľudu. U Tomáška vrcholí obdobie vzdoru alebo mu rastú zuby, je to proste s ním na nevydržanie. Odmieta základné činnosti typu obliekanie, vyzliekanie, ísť von na detské ihrisko, ísť domov a podobne (nie, že by tom s ním teraz na konci roku bolo nejak zázračne lepšie). Stále sa snažím behať, ale jazdenie na bicykli je ďaleko lepšie, akurát do kopca už by to chcelo pomocný motor.
Posledné výlety - môj full má tehotenský posed

Marec 33 km kolo, 7 km beh, váha 67- 70 kg. 
Apríl 38 km kolo, 3 km beh, váha 70 - 73 kg.

Máj

Moje tehotenstvo prichádza do záveru, prestávam športovať, chodiť do práce a som rada, že chodím. Na každej kontrole v pôrodnici mi hovoria, že pôrod môže začať kedykoľvek. Nakoniec ešte týždeň prenášam a 29. mája, presne 2 roky, 2 mesiace a 2 dni po Tomášovi sa za tri a pol hodiny narodí Tánička.

Máj 0 km beh, váha 73- 76 kg.

Táňa zdraví


Jún - Júl - August

Prichádzam domov z pôrodnice s váhou 70 kíl. Tánička je od narodenia úplne iné bábätko ako Tomáš. Zatiaľ čo on prvé mesiace svojho života prespal,  kočík mal rád a chodili sme s ním aj na dvojhodinové prechádzky, Tánička sa má k svetu, v kočíku spať nechce a preferuje radšej šatku. Tú však len do chvíle, kým nenastanú letné vedrá, potom prechádzame na uspávanie na balóne. Prvé týždne vo štvorici sú relatívne v pohode, Honza má dosť voľno z práce, Tomáško nežiarli, Tánička v noci celkom spí. Ja sa pomaly vraciam k behu v krátkych polhodinových výbehoch. Hlava by však bežala o dosť rýchlejšie ako nohy...

Jún 7 km kolo, 13 km beh, váha 70- 67 kg. 
Júl 35 km kolo, 40 km beh, váha 67 - 65 kg.
August 36 km kolo, 52 km beh, váha 65 - 63 kg.

Prvý krát po pôrode na biku


September - Október 

Začína prituhávať. Prichádzame na to, že Táničke nesedí moja mliečna strava, takže prechádzam na prísnu diétu. Našťastie to rýchlo zaberie a už nemusíme tráviť hodiny na balóne. Tánička ešte stále v noci spí relatívne dobre, ale už sa budí častejšie (3-4x). Baští dobre a priberá, dostáva prezývku Puclík. Behanie sa mi stáva únikom z každodenného kolotoča, pretože inak celú dobu, čo nespím, mám stále na starosti aspoň jedno dieťa. Často si hovorím, čo som vlastne robila ako bezdetná? Na čo som si sťažovala, keď som mala len jedno dieťa? Pretože teraz absolútne netuším, čo to je mať chvíľu pre seba. 


September 75 km kolo, 68 km beh, váha 63 - 61 kg. 
Október 76 km beh, váha 64 - 59 kg.

November - December

Po posune času ma dlhá a depresívna zima začína dostávať. Doma ponorka, jedno dietko mi dáva zabrať cez noc neustalým budením, druhé cez deň, k tomu zimné virózy. S Honzom máme na seba minimum času. Pravdupovediac, posledné tri mesiace tohto roku mám v hmle.Vianoce, sviatky, všetko ide tak nejak mimo mňa. Chodím behať a raz do týždňa na jógu, je to moje antidepresívum.
Má 7 mesiacov a už lezie a chodí na priezkumy :)


November  78 km beh, váha 59- 58 kg. 
December 50 km beh, váha 58- 57 kg.

Zhrnula by som to tak, že tento rok bol náročný, dosť často som bola psychicky aj fyzicky na konci síl, ale na druhú stranu to nebolo bezúčelné, na konci sú dve malé zlaté potvorky. A verím, že ďalší rok už bude o veľa jednoduchší.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára